Volvo S60 Polestar vítězí



Volvo S60 Polestar vítězí ve světovém šampionátu WTCC, úspěchy však slaví i V60 Polestar v českých závodech!

Mistrovství světa cestovních automobilů WTCC patří k nejprestižnějším motoristickým podnikům a závodní speciály S60 Polestar tam nelze přehlédnout. Zdaleka přitom nejde jen o jejich výrazný modrý lak, Volvo totiž pravidelně vítězí. Naposledy získalo „double“ na nejobtížnějším okruhu na světě, když na Severní smyčce Nürburgringu jeden závod vyhrál Thej Björk a druhý jeho kolega Nick Catsburg. Volvo tak v seriálu WTTC upevnilo svoje vedoucí postavení v mistrovství světa jezdců i značek. 

„Byl to fantastický závod! Mám to tady moc rád a měl jsem dokonale nastavené auto. Teď už musíme vedení udržet do konce sezony!“ liboval si po jízdě Nicky Catsburg. Jeho kolega Thed Björk musel o vítězství pořádně zabojovat, ale i on to dokázal. „Měl jsem opravdu dobrý start – z šestého místa jsem šel hned na třetí. A pak se mi povedlo prokousat se i přes zbývající dva jezdce. Jsem hrdý, že jsem přidal Nürburgring do seznamu vítězných závodů.“

V České republice hájí barvy Polestaru Andrej Procházka z Volva ČR. S V60 Polestar pravidelně startuje v seriálu Mistrovství ČR v motoristických sprintech, které se pořádají v rámci tuningových srazů. Jezdí sprinty na 400 metrů, a to velmi úspěšně – dosud stál na pódiu v každém závodě: v Milovicích dojel jako druhý, v Panenském Týnci obsadil rovněž 2. pozici a konečně při závodech v Kopřivnici získal vytoužené zlato. Soupeři mu přitom v jeho třídě do 4 000 cm3 4×4 jsou takové značky jako Audi, Subaru, Mitsubishi, Honda, VW či Škoda.

„Moc děkuji za důvěru a podporu Volvo Car Czech Republic, že mohu s V60 Polestar závodit. Může se zdát úsměvné startovat ve sprintech s kombíkem, ale výsledky hovoří samy za sebe,“ říká Andrej Procházka. „Navíc V60 Polestar je přesně ten vůz, se kterým můžete denně dojíždět do práce a na závody taky jezdí po ose. Na startu je celá směska zajímavých aut a naše volvo tam mezi nimi příjemně vyčnívá. Neztratí se pak ani mezi tuningovými speciály. Často se setkávám s dotazy, co všechno jsem na autě navíc ladil, a někdy mi ostatní ani nechtějí uvěřit, že je to všechno takhle rovnou z fabriky.“

Prvním modelem Polestar bylo Volvo C30 Polestar Concept, který vzniklo jako pocta titulu STCC z roku 2009. Mělo 451 koní, maximální rychlost 290 km/h a pohon všech kol. Druhým autem byl o čtyři roky později model S60. Aktuálně je Polestar sportovní divizí švédské automobilky a nabízí jak pakety výbav, tak ucelené sportovní úpravy. 

Volva S60 nebo V60 mají přeplňovaný čtyřválec s výkonem 370 koní, automatickou převodovku a pohon všech kol. Podvozek má jinou geometrii, hlavní hvězdou jsou plně stavitelné tlumiče Öhlins. V návodu najdete optimální setup nastavení pro určitý typ silnice (dráhy) a počasí. Ceny modelů S60 a V60 Polestar začínají na 1,6 milionu korun.

A kde lze ještě letos spatřit soutěžní modely Polestar měřit síly s konkurencí? Andreje Procházku a Volvo V60 Polestar čekají další závody o víkendu 30. 6. – 1. 7. v Milovicích. A téměř každý letní víkend jej můžete potkat na některé ze sportovních akcí: 14.–15. 7. ve Vyškově u Brna, 21.–22. 7. opět v Milovicích, 28.–29.7. to bude Jindřichův Hradec, 11.–12. 8. zavítá do Příbrami a po prázdninách se na start postaví ještě 22.–23. 9. v Mnichově Hradišti. 

 

27. 6. 2017